+38 (044) 227 09 93
+38 (044) 234 52 42
+38 (063) 526 00 05
+38 (066) 476 00 05
+38 (096) 921 00 05
[email protected]

Мы свяжемся с вами в течении 2х мин
21.12.2018

Нерезиденти та українська спадщина

АДВОКАТ, ЮРИСТ МЮК "КОДЕКС" З’ЯСОВУВАЛА ЯКИМ ЧИНОМ НЕРЕЗИДЕНТУ ОТРИМАТИ СПАДЩИНУ В УКРАЇНІ.


Інколи через відсутність необхідної обізнаності та загалом юридичної неграмотності, або ж за браком  часу людина втрачає свої права в питаннях спадкування. Наразі, досить багато ситуацій, коли спадкодавець і спадкоємець знаходяться в різних країнах. Тому, особливої уваги в даному питанні слід приділити саме оформленню спадщини в Україні нерезидентами.

Головні акценти:

  • місце спадкування: останнє місце проживання спадкодавця, в деяких випадках за знаходженням нерухомого/рухомого майна;
  • момент виникнення права на спадщину: з моменту її відкриття для осіб, які постійно не проживали зі спадкодавцем;
  • термін прийняття спадщини: для нерезидентів, як і для громадян (які постійно проживають на території України) однаковий - 6 місяців.

Оподаткування доходів (коштів, майна, майнових чи немайнових прав) отриманих у спадщину нерезидентом має чітко визначені законодавством рамки.

Якщо для резидентів ступінь спорідненості з спадкодавцем відіграє неабияку роль, то в даному випадку такий інструмент взагалі не має значення.

Так, для спадкоємців-нерезидентів податок сягає 18% для будь-якого об’єкта спадщини, що успадковується  від спадкодавця-резидента. Крім того, такий спадкоємець повинен сплатити  військовий збір в розмірі 1,5% від об’єкта оподаткування.

Таким чином, на сьогоднішній день, загальний розмір податку становить 19,5 % від оціночної вартості успадкованих майна. Оцінку майна проводить незалежний експерт. При цьому, спадкоємці-нерезиденти зобов‘язані сплатити податок до оформлення спадщини, тобто до отримання свідоцтва про право на спадщину. 

В деяких  випадках, окрема категорія осіб може розраховувати на зменшення розміру податку.  

Дуже часто на практиці спадкоємці-нерезиденти мають намір будь-яким чином відчужити майно, в тому числі і продати. В такому разі, на спадкоємця покладається обов’язок сплатити податок у розмірі 18% доходу від операцій із продажу, зокрема об’єктів нерухомості (наприклад: квартири, житлового будинку чи їх частини). При цьому, дохід, який отриманий не частіше 1 разу на рік від операції з продажу, не оподатковується.

 
Крім сплати податку існують і інші витрати, які залежать від кожного конкретного випадку:

  • за видачу свідоцтва про право на спадщину - 2 неоподатковуваних мінімуми доходів громадян (існують відповідні виключення);
  • оплата реєстрування свідоцтва про право на спадщину;
  • оплата використання реєстрів;
  • адміністративний збір, тощо.

Алгоритм дій для вступу у спадщину:

Подача заяви на вступ у спадщину.
  1. Заведення спадкової справи нотаріусом.
  2. Пакет документів (їх не можна перерахувати однозначно, адже в різних ситуаціях вони кардинально змінюються, тому перелік документів слід узгоджувати з юристами):
  • паспорт;
  • свідоцтво про смерть;
  • документи, що підтверджують право власності на майно, що є предметом спадкування, тощо.

Якщо, з якихось причин строк подачі заяви про прийняття спадщини пропущений, можна спробувати відновити його в судовому порядку з урахуванням існуючих поважних причин. В таких випадках судами визначається додатковий строк.

Загалом на практиці, суди мало коли задовольняють позови, які гуртуються лише на «поважних причинах» пропущення 6-ти місячного строку. Прямо кажучи, «переліку» поважності причин, навіть за наявності їх перерахування ВСУ, просто на просто немає.


Кожна справа індивідуальна, а тому належне юридичне супроводження нашими професіоналами – запорука  вашого успіху.
Відповіді на всі запитання стосовно спадкування можна отримати доручивши дану справу фахівцям МКЮ «KODEX». Тим більше, вашої особистої присутності під час переоформлення майна не потрібно, адже існує інститут представництва, який активно використовується нашою компанією, за відсутності будь-яких ризиків для вас.