+38 (044) 227 09 93
+38 (044) 234 52 42
+38 (063) 526 00 05
+38 (066) 476 00 05
+38 (096) 921 00 05
[email protected]

Мы свяжемся с вами в течении 2х мин
29.01.2019

Штраф за «неправильний» покажчик повороту! Міф чи реальність?

РОМАН БОНАЦЬКИЙ, ЮРИСТ МЮК "КОДЕКС".

«Як в Україні штрафують за червоні поворотники». Саме з таким гучними заголовками майже місяць тому з’явилися різноманітні статті на багатьох відомих інформаційних ресурсах.

Всі вони в основу покладали сюжет про «горе водія» американської «Тесли», якого було оштрафовано працівниками поліції за керування автомобілем, у якого встановленні задні покажчики повороту червоного кольору.

Родзинкою ж сюжету стала думка «адвокатів», які вказали нанедостатню компетенцію працівників поліції, що неправильно використали норму закону, та прийняли постанову про накладення на такого водія штрафу.

 Своє експерте бачення даної ситуації, адвокати пояснюють тим, що Україна підписала Женевську Конвенцію, додатком до якої є, зокрема, Правила ЄЕК ООН №48-02, які начебто допускають використання задніх покажчиків повороту червоного кольору.

 Вбачаючи певну невідповідність такого «експертного висновку» законодавству, ми провели власне міні дослідження з приводу наведеної ситуації, і ось що в нас вийшло:

Так, в Україні відповідність технічного стану автомобіля, перевіряється згідно з ДСТУ 3649:2010 «Колісні транспортні засоби. Вимоги щодо безпечності технічного стану та методи контролювання».

Даний стандарт, зокрема, визначає кількість, колір та наявність зовнішніх світлових приладів на колісних транспортних засобах, а саме визначено, що обов’язково на всіх автомобілях та автобусах покажчик повороту передній, боковий та задній мають бути авто-жовтого кольору.

Стандартом передбачено, що вносити зміни у конструкцію автомобілів, а також застосовувати додаткове обладнання без узгодження таких дій за встановленим законодавством порядком не дозволяється.

Якщо стандартом прямо забороняється використання покажчиків повороту червоного кольору, виникає питання: яка відповідальність чекає на водіїв або власників автомобілів, які такі покажчики використовують?

Частина друга ст. 122 КУпАПпередбачає відповідальність у вигляді штрафу за користування зовнішніми освітлювальними приладами або попереджувальними сигналами при початку руху чи зміні його напрямку, використання цих приладів та їх переобладнання з порушенням вимог відповідних стандартів, який складає 425 грн. 00 коп. (25 нмдг).

Повернемося до сюжету і до стандарту ЄЕК ООН №48-02, який начебто зі слів «експертів» допускає використання задніх покажчиків повороту червоного кольору.

Слід наголосити, що сертифікація автомобілів в Україні здійснюється у відповідності з вимогами «Порядку затвердження конструкції транспортних засобів, їх частин та обладнання», який у додатку 4 визначає перелік технічних приписів, на відповідність вимогам яких проводиться дослідження.

Звертаємо вашу увагу, що такий перелік не містить відомості про використання при перевірці авто стандарту ЄЕК ООН №48-02, на який посилаються експерти!

В свою чергу, перелік містить відомості щодо використання стандарту ЄЕК ООН №48 з поправкою 03 до нього, який визначає, що всі покажчики повороту, встановлені на транспортному засобі (передні, бокові та задні), повинні бути авто жовтого кольору.

З метою підтвердження даної інформації, ми звернулися до акредитованих інститутів з сертифікації автомобілів, зокрема до ДП «ДЕРЖАВТОТРАНСНДІПРОЕКТ», який є головною організацією Мінінфраструктури України зі стандартизації та ДП «УКРМЕТРТЕСТСТАНДАРТ».

Відповідні інститути повідомили, що Правила ЄЕК ООН №48  не допускають використання задніх покажчиків поворотів червоного кольору, а твердження про це не відповідає дійсності.

Таким чином, конструкція автомобілів, які були виготовлені для ринку США, при ввезенні в Україну (як і в будь-яку іншу країну Європи), потребує доопрацювання пристроїв освітлення, зокрема, задні покажчики поворотів мають бути авто-жовтого кольору, а не червоні.

У власників автомобілів з червоними покажчиками повороту залишається вибір: або привести у відповідність технічним приписам власне авто, або постійно сплачувати штрафи за правопорушення, зберігши за собою оригінальність авто.

Просимо вас довіряти лише тій інформації, яка підтверджена достовірними джерелами та перевіряти її не дивлячись на гучні заголовки.