+38 (044) 227 09 93
+38 (044) 234 52 42
+38 (063) 526 00 05
+38 (066) 476 00 05
+38 (096) 921 00 05
[email protected]

Ми зв'яжемося з вами протягом 2х хвилин
07.12.2017

Практичні поради щодо оскарження податкових повідомлень-рішень

БАГАТО КОМПАНІЙ ТА ФІЗИЧНИХ ОСІБ-ПІДПРИЄМЦІВ СТИКАЮТЬСЯ З ПОДАТКОВИМИ ПЕРЕВІРКАМИ. В РАЗІ ВІДСУТНОСТІ ПОРУШЕНЬ СКЛАДАЄТЬСЯ ДОВІДКА ПРО ПРОВЕДЕННЯ ПЕРЕВІРКИ. ОДНАК, МАЙЖЕ НІКОЛИ ПОДАТКІВЦІ НЕ УХОДЯТЬ З «ПОРОЖНІМИ РУКАМИ». ЯКИЙ БИ НЕ БУВ СУМЛІННИЙ ПЛАТНИК ПОДАТКІВ В НЬОГО ЗАВЖДИ ЗНАЙДУТЬСЯ ЯКІ-НЕБУДЬ ПОРУШЕННЯ, ЯКІ СУМЛІННІ ПРАЦІВНИКИ ПОДАТКОВОЇ ЗАНЕСУТЬ ДО АКТУ ПЕРЕВІРКИ.

Зі свого боку при незгоді з порушеннями, зазначеними в Акті,  платники податків починають їх оскаржувати, чим припускаються великої помилки, оскільки оскаржувати потрібно не сам Акт перевірки, а складене на підставі нього податкове повідомлення-рішення.  

Судова практика вже багато років йде по  путі оскарження саме податкового повідомлення-рішення,  яке за своєю правовою природою є  документом, який має певні правові наслідки для платника податку, та на підставі якого можуть бути стягнуті грошові кошти. В той же час як Акт перевірки є просто констатацією фактів, викладених податковою, який може розглядатися судом  під час оскарження ППР.

Однак це не означає, що слід залишати Акт перевірки без уваги. За приписами  Податкового кодексу України платник податків протягом п’яти днів з дня отримання такого Акту, може надати податковому органу свої заперечення на нього. І це потрібно зробити, якщо Ви не згодні з фактами, викладеними в Акті  перевірки. В своїх запереченнях також можна висловити бажання бути присутнім під час розгляду  цих заперечень, в такому разі Вас буде запрошено до податкової та надано можливість бути присутнім під час розгляду цих заперечень. На жаль,  на практиці, це  рідко коли призводить до бажаного платником податків ефекту. Слід пам’ятати, якщо Ви подасте разом із запереченнями ще й документи, які не надавалися під час перевірки, це може призвести до призначення  повторної позапланової перевірки з цього питання.

Більш ефективною  є процедура оскарження саме податкового повідомлення-рішення. Зробити це можливо в адміністративному або судовому порядку.

В адміністративному порядку  можна оскаржити ППР до контролюючого органу вищого рівня протягом 10 днів з дня отримання  ППР і така скарга  буде розглянута протягом 20 днів. На цьому етапі є два важливих моменти. По-перше, якщо протягом цього строк платник податків не отримав відповідь щодо своєї скарги, вона вважається такою, що повністю задоволена на його користь. По-друге, після закінчення процедури адміністративного оскарження, податкове зобов’язання вважається узгодженим. Це означає, що у платника податків виникає податковий борг, що має за собою низку негативних наслідків.

Саме тому радимо не чекати закінчення цього строку, а звертатися до суду та оскаржувати податкові повідомлення-рішення  в судовому порядку. Як свідчить практика, суди  розглядають  податкові спори більш неупереджено та об’єктивно, ніж самі податкові органи. Хоча, за умови професійного підходу до оскарження податкових повідомлень-рішень, результат радує платників податків та справедливість при вирішені податкових спорів все ж таки вдасться знайти

Для отримання юридичної консультації з питань оподаткування, звертайтесь за тел.:

+380 (44) 227 09 93