Ми зв'яжемося з вами протягом 2х хвилин
21.11.2016

Передача прав на торговельну марку

ЩО ДФС УКРАЇНИ ЗАЗНАЧИЛА ПРО ПОРЯДОК ОПОДАТКУВАННЯ ПДВ ОПЕРАЦІЙ З ПЕРЕДАЧІ ПРАВ НА ТОРГОВЕЛЬНУ МАРКУ?

Державна фіскальна служба України у своєму листі роз’ясненні від 12.09.2016 № 19603/6/99-99-15-03-02-15 зазначила наступне.
Розпоряджання майновими правами інтелектуальної власності здійснюється на підставі договорів про надання права на використання або про відчуження відповідного об’єкта інтелектуальної власності.
За визначенням, наведеним підпункті 14.1.225 пункту 14.1 статті 14 Податкового Кодексу України, роялті (винагорода) - це будь-який платіж, отриманий як винагорода за користування або за надання права на користування будь-яким авторським та суміжним правом на літературні твори, твори мистецтва або науки, включаючи комп‘ютерні програми, інші записи на носіях інформації, відео- або аудіокасети, кінематографічні фільми або плівки для радіо- чи телевізійного мовлення, передачі (програми) організацій мовлення, будь-яким патентом, зареєстрованим знаком на товари і послуги чи торгівельною маркою, дизайном, секретним кресленням, моделлю, формулою, процесом, правом на інформацію щодо промислового, комерційного або наукового досвіду (ноу-хау).
Таким чином, в разі отримання права на використання торговельної марки за ліцензійним договором, умовами якого передбачено надання права лише на використання торговельної марки без можливості відчуження іншій особі такого права, то винагорода, отримана як плата за використання торговельної марки, буде вважатись роялті. В цьому випадку одержана винагорода за ліцензійним договором не буде об’єктом оподаткування податком на додану вартість.
У випадку здійснення відчуження прав на торговельну марку за договором про передачу виключних прав, одержана винагорода  не буде вважатись роялті, та буде оподатковуватись податком на додану вартість у загальному порядку по ставці 20 %.
Також треба звернути увагу на те, що будь-який платіж, отриманий як винагорода за торговельну марку , яка визнана в установленому законом порядку добре відомою, але не здійснена реєстрація такої торгової марки (та, відповідно, не отримано свідоцтво на знак для товарів і послуг), не буде вважатись роялті з точки зору податкового законодавства.
Зазначене положення не стосується торговельних марок, які мають міжнародну реєстрацію – будь-яка винагорода, отримана за використання торговельної марки, що має міжнародну реєстрацію, буде вважатись роялті.
Для отримання безкоштовної юридичної консультації, звертайтесь по тел. +380 (44) 227 09 93