Ми зв'яжемося з вами протягом 2х хвилин
16.01.2017

Оптимізація податків за допомогою реклами

ЧИ ВАРТО ОПТИМІЗУВАТИ ПОДАТКИ ЗА ДОПОМОГОЮ РЕКЛАМИ? ЯКА ПОЗИЦІЯ ОРГАНІВ ДФС ЩОДО ФОРМУВАННЯ ВИТРАТ ТАКИМ СПОСОБОМ?

Податковий кодекс України (далі - ПК) не містить в собі окремого визначення поняття «реклама», однак воно охоплюється поняттям «маркетингові послуги» (маркетинг) - це рекламні послуги, що забезпечують функціонування діяльності платника податків у сфері вивчення ринку, стимулювання збуту продукції (робіт, послуг), політик цін, організації та управління рухом продукції (робіт, послуг) до споживача та післяпродажним обслуговуванням споживача в межах господарської діяльності платника податку.

Витрати на рекламу можуть бути включені до витрат звітного періоду, при цьому є кілька обов‘язкових умов для такого включення: 1) виключно рекламний характер таких послуг; 2) належне документальне підтвердження.

Відповідно до Методичних рекомендацій з формування складу витрат та порядку їх планування в торговельній діяльності, витрати на маркетинг і рекламу визначають шляхом прямих-техніко-економічних розрахунків відповідно до плану маркетингових заходів. Маркетинговий бюджет передбачає розрахунок кошторису витрат кожного рекламного заходу. Розрахунки проводять, виходячи з вартості матеріалів, товарів, послуг, які використовують для проведення рекламних кампаній.

Аналіз судової практики показав, що факт надання послуг з реклами в ЗМІ може бути підтверджений, крім документів первинної бухгалтерської звітності, копіями придбаних аудіовізуальних творів, записаних на СD, ефірними довідками з відомостями про дати та час трансляції аудіовізуальних творів на телеканалі і т.п.

Крім того, оскільки мова йде про рекламу в ЗМІ, дана операція повинна відображати використання об‘єкта інтелектуальної власності (авторські права на рекламний ролик, в тому числі майнові). Тобто, рекламодавець повинен мати документи, що підтверджують наявність операцій з об‘єктом інтелектуальної власності (отримання майнових прав автора і т.п.).

Слід зазначити, що органи ДФС вкрай ретельно перевіряють операції, пов‘язані з маркетингом на предмет їх реальності, при цьому, підтвердження її здійснення тільки документами первинної бухгалтерської звітності, найчастіше недостатньо. Якщо ДФС приходить до висновку про те, що дана операція безтоварна (фіктивна) орган ДФС донараховує податкові зобов‘язання з податку на прибуток і ПДВ, а також застосовує штрафні санкції. Аналіз судової практики свідчить про те, що при наявності тільки документів первинної бухгалтерської звітності, суд приймає рішення на користь податкової інспекції.

Для отримання безкоштовної юридичної консультації, звертайтесь по тел. +380 (44) 227 09 93