Ми зв'яжемося з вами протягом 2х хвилин
25.05.2017

Українські юристи залишать власників Рокфеллер-центру з «голою дупою»!

ЄВГЕНІЙ КОВТУНЕНКО СМІЛИВО ЗАЯВИВ: «ЮРИСТИ МЮК «KODEX», ВЖЕ ВЖИВАЮТЬ ЗАХОДИ, ДЛЯ ТОГО, ЩОБ ВІДНОВИТИ СПРАВЕДЛИВІСТЬ І ВІДСУДИТИ У НЕДОБРОСОВІСНИХ КОМЕРСАНТІВ НЕЗАКОННО ЗАРОБЛЕНІ МІЛЬЙОНИ!

Українців масово вразила нещодавня новина в сфері мистецтва. Джефф Кунс, американський художник і любитель кітчу встановив величезну статую балерини. І начебто, все красиво і незвично, якби не кілька «але». По-перше, балерина надувна. І, по-друге, ця балерина є величезною копією статуетки «Балерина Лєночка» часів СРСР. Як розцінити дану інсталяцію? Як арт-проект, який несе красу в світ або грубе порушення авторських прав відомого в Україні скульптура. На ці та інші питання, дадуть відповідь юристи Міжнародної юридичної компанії «KODEX» і поставлять на коліна найбільших девелоперів Америки!!!

«Перш ніж говорити про порушення авторських прав Жнікруп Оксани, необхідно визначити її спадкоємців і термін дії таких прав. Відповідно до положень Бернської конвенції, учасником якої є США і Україна, авторське право діє все життя автора і 50 років після його смерті, виникаючи з моменту його створення. Виходячи з наявної інформації, статуетка була створена в період з 1960 по 1975 рік. Отже, за спадкоємцями зберігається авторське право на статуетку «Балерина Леночка». На даний момент ми займаємося ідентифікацією пошуком законних правовласників, права яких були порушені Джефа Кунса», стверджує Директор департаменту інтелектуальної власності МЮК «KODEX», Юлія Шаповалова.

За інформацією офіційного сайту бізнес центру «Rockefeller Center», інсталяція «Сидяча Балерина» Джеффі Кунса заснована на скульптурах з нержавіючої сталі, які Кунс раніше створив в рамках своєї колекції "Давність». У свою чергу колекція була змодельована на основі фарфорових фігур. Крім того, інсталяція несе в собі соціальний посил, приурочений до Національного Місяцю зниклих дітей, і закликає до допомоги Міжнародного центру зниклих та експлуатованих дітей.

Євгеній Ковтуненко, керуючий партнер МЮК «KODEX», абсолютно однозначно визначив: «Безперечно, для виявлення порушення авторських прав, важливо визначити чи має дана інсталяція комерційну мету. З огляду на те, що спершу була створена колекція статуеток з нержавіючої сталі, які до речі можна придбати, а потім організована інсталяція в дуже публічному місці, це ніщо інше як піар, реклама безпосередньо того продукту, який буде продаватися. Крім того, якщо уявити, що інсталяція «Сидяча Балерина» не має під собою комерційну складову, рекламується все одно ім‘я Джеффа Кунса, а ім‘я це - бренд, (і досить відомий) під яким Кунс, так чи інакше, продає свої твори і заробляє на цьому чималі гроші».

«Крім того, саме розміщення інсталяції нам може багато про що сказати, а саме - це цільова аудиторія споживачів. Величезний бізнес центр, де крім іншого, є маса торгових і розважальних майданчиків. Притягнути до відповідальності за порушення авторського права Жнікруп Оксани необхідно не тільки Джеффа Кунса але і власників будівлі, найбільших девелоперів Америки, на території якого була розміщена балерина. В установці такої інсталяції виграють всі, як її творець, так і власник. Схема проста, Кунс отримує потенційних покупців його мистецтва, а власники отримують потенційних споживачів товарів і послуг, зосереджених в будівлі, оскільки охочих подивитися на інсталяцію величезна кількість. І соціальна складова, нібито на захист дітей, це скоріше експлуатація праці нашої української скульпторки і спекуляція іменем міжнародного дитячого фонду. Благородна справа не може бути досягнуто шляхом обману та плагіату», продовжує доводити позицію Євген Ковтуненко.

Висновок такий: в контексті вищесказаного, вже можна говорити про порушення майнових авторських прав, і це тільки попередній аналіз. В даному випадку порушникам можуть загрожувати штрафи на мільярди. І, крім того, не потрібно особливих доказів і доводів, щоб розпізнати порушення особистих немайнових прав автора порцелянової статуетки Жнікруп Оксани. А саме: вимагати визнання свого авторства шляхом зазначення належним чином імені автора, вимагати збереження цілісності твору і протидіяти перекрученню, спотворенню чи іншій зміні твору або іншому посяганню на твір, здатному завдавати шкоди честі або репутації автора.

Для отримання юридичної консультації, звертайтесь по тел. +380 (44) 227 09 93