Нещодавно, Юлія Шаповалова, керівник департаменту інтелектуальної власності МЮК "KODEX" отримала від свого товариша фото, зроблене в Duty Free - пляшечка парфумерії відомого бренду «Moschino». Читайте, що було далі...
"Це фото нагадало про те, що компанія «Moschino» є постійним «користувачем» самих різних об‘єктів інтелектуальної власності інших осіб. "Windex" - це американський знак для товарів і послуг, під якими продається миючий засіб для вікон компанії S.C. Johnson. В даному випадку можна говорити відразу про порушення прав на кілька об‘єктів. Перше - це промисловий зразок. Друге, - це знак для товарів і послуг. І третє, якщо сильно захотіти, і довести оригінальність і творчий характер пляшки - авторського права.
Якщо щодо авторського права і прав на знак для товарів і слуг може виникнути ряд спірних питань, то права на промисловий зразок прямо порушуються (в разі оформлених належним чином прав). Промислові зразки реєструються в певних класах згідно Локарнской класифікації. А пляшка, і як "Windex" так і «Moschino» повинні бути зареєстровані в 9 класі, в який входить тара, упаковка і контейнери для транспортування.
Але, звичайно ж, найбільш цікаве питання в цій ситуації - а чи варто опиратися такому порушенню прав?
Як мені здається, компанія «Moschino» не часто бере згоду або якось оформляє таке використання чужої інтелектуальної власності. За моїми спостереженнями, я не помічала, щоб десь було згадано спільне співробітництво «Moschino» і наприклад, S.C. Johnson. Але, один з останніх дизайнерських шедеврів, Moschino випустили пляжну колекцію, принтом для якої послужили цукерки і поле з ігрового програми «Candy Crush» (затягує, до речі, своєю красою і смакотою). При цьому всі фото з цієї колекції підписані наступний чином: «Moschino + Candy Crush capsule», що, швидше за все, говорить нам про те, що в даному випадку права на використання легітимні", обгрунтувала сою позицію Юлія.
Для отримання юридичної консультації, звертайтесь по тел. +380 (44) 227 09 93