+38 (044) 227 09 93
+38 (044) 234 52 42
+38 (063) 526 00 05
+38 (066) 476 00 05
+38 (096) 921 00 05
[email protected]

Ми зв'яжемося з вами протягом 2х хвилин
27.12.2017

Що робити, якщо до вас прийшла перевірка? Покрокова інструкція.

У РАЗІ ПОЯВИ НА ПОРОЗІ НЕПРОХАНИХ ГОСТЕЙ - ІНСПЕКТОРІВ, МОЖНА ВЧИНИТИ ПО-РІЗНОМУ. НАПРИКЛАД, МОЖНА, ЯК В СТАРОМУ МУЛЬТФІЛЬМІ, ВСІМ ПРИСУТНІМ В ОФІСІ ПОВИСТРИБУВАЛИ У ВІКНА. ОДНАК ЯКЩО ВАШ ОФІС ЗНАХОДИТЬСЯ ВИЩЕ РІВНЯ ПЕРШОГО ПОВЕРХУ, ТО ТАКИЙ ВАРІАНТ ВАМ НЕ ПІДІЙДЕ.

При цьому, правильні дії безпосередньо під час перевірки допоможуть керівнику підприємства уникнути багатьох витрат надалі, а юристам можливість скасувати результати перевірок.

Оскільки перевіряючі завжди застосовують «індивідуальний» підхід і «креативність» при пошуку порушень, тобто трактують законодавство на свою користь, рекомендуємо Вам використовувати такі покрокові інструкції при появі на порозі перевіряючих з будь-якого контролюючого органу.

1. У разі появи інспектора, його необхідно попросити почекати поки не з‘явиться керівник, і відразу повідомити керівника. Перевірка повинна проходити в присутності керівника або уповноваженої особи. Копія направлення на перевірку вручається тільки керівнику. Вручення направлення рядовим співробітникам незаконно, тому, до прибуття керівника інспектор не має права починати перевірку. Виганяти нікого не варто!

2. Ознайомтеся з направленням і службовим посвідченням інспектора. Після цього приймайте рішення щодо допуску / недопуску до перевірки. По-перше, не перевіривши документи і не впевнившись в тому, що на порозі підприємства дійсно уповноважені на перевірку особи, існує ризик впустити на підприємства шахраїв, що може спричинити витік інформації, матеріальні збитки, розкрадання документів і т.д. Якщо крім перевіряючих прийшли і сторонні особи, і Ви їх допустили, виконуйте тільки вимоги перевіряючих. Так як інші, залучені до перевірки особи, не наділені повноваженнями на перевірочні дії і, відповідно, не мають прав перевіряючих. По-друге, допуск інспектора до перевірки позбавляє роботодавця можливості в подальшому посилатися на такі обставини і вимагати на цю підставу припинення перевірки.

3. Уточніть, яке саме підприємство прийшли перевіряти, щоб не показувати зайвого. Документи показувати тільки ті, що просять. Чим більше документів надасте, тим вище шанси перевіряючого знайти в них похибку. Зайва інформація може стати приводом для подальших пояснень. Оригінали вилучати під час перевірки не мають права, якщо звичайно, немає рішення суду про виїмку.

4. Вимагайте від перевіряючого зареєструватися в журналі перевірок. Необхідно завести такий журнал, продається в будь-який канцелярії. Це дасть можливість виграти час і зафіксувати дані перевіряючого.

5. Проведіть з співробітниками роз‘яснювальну роботу. В умовах перевірки працівники можуть наговорити зайвого. Тому, важливо пояснити рядовим співробітникам, що вони мають право не спілкуватися з інспектором і не несуть ніякої відповідальності за це.

6. Не потрібно вказувати перевіряючому на помилки. По-перше, зайва прискіпливість з Вашого боку викличе негативні емоції у представника контролюючого органу, що відіб‘ється на ході перевірки. По-друге, помилки перевіряючих - це наш козир. Чим більше процедурних помилок допустить перевіряючий під час інспекційного відвідування, тим вище шанси оскаржити результати перевірки. Тому, помилки інспектора фіксуються, а не озвучуються.

7. Не відмовлятися від підпису акта перевірки, а підписувати акт перевірки з викладенням зауважень. По закінченню перевірки інспектор складає акт, який містить інформацію про виявлені порушення і мають бути підписані керівником або уповноваженою особою підприємства.

Часто керівники підписують такий акт, підтверджуючи своїм підписом згоду з його змістом, а потім намагаються його оскаржити. У такому випадку процедура оскарження ускладнюється.

Щоб не ставити собі палиці в колеса, керівник повинен уважно вивчити акт і в разі наявності в ньому інформації, яка не відповідає дійсності або, яка в наслідок може бути оскаржена, підписуйте акт, попередньо виклавши до нього зауваження. Краще зробити такий напис: «З інформацією, викладеною в акті не згоден, зауваження будуть подані в установленому законом порядку». Відповідно до закону зауваження, можуть бути подані протягом трьох-п‘яти днів з дня підписання акта (в залежності від того який саме орган проводить перевірку).

Деякі керівники помилково вважають, що, відмовившись від підписання акта перевірки, у них не виникне зобов‘язання по оплаті штрафів за виявлені і зафіксовані в акті правопорушення. На ділі ж, інспектор відправить роботодавцю вказаний акт рекомендаційним листом, і не отримавши назад підписаний екземпляр, складе акт про відмову від підпису. Відмова керівника підприємства або особи уповноваженої керівником від підписання акта без вказівки причин фактично прирівнюється до згоди з інформацією, відображених в ньому, і як наслідок накладання на підприємство штрафу.

8. Будьте ввічливими. Інспектори мають право проводити фото і відео зйомку. Ви також.

Для отримання юридичної консультації з перевірок або для термінової юридичної допомоги,  звертайтесь за тел.:

+380 (44) 227 09 93